2nd Round of Government Subsidy for NIVA Students

Dear Parents,

Subject: Receiving money for the student education allowance in the situation of the epidemic of coronavirus disease 2019 (Covid-19)

According to the Ministry of Education, there are measures to help alleviate the burden of education expenses during the epidemic situation of the Coronavirus Disease 2019 (Covid-19) (second round) by supporting education expenses to reduce the burden of expenses for parents with students at the rate of 2,000 baht per student.

The school would like to inform the parents that the school has received the money transfer from the Office of the Private Education Commission under the aforementioned rules. The school will begin to pay for this subsidy starting on November 1 and will be completed by November 5, 2021. These are the details of the payment as follows:

  1. A parent who submitted documents of the statement of intent for the student education allowance in the situation of the epidemic of coronavirus disease 2019 (Covid-19) and proof of bank account. The school will complete the transfer to their bank account by November 5, 2021.

Note: For the transfer fee, the parents are responsible for the actual charges by the bank.

  1. Any parent who has not submitted documents of the statement of intent for the student education allowance in the situation of the epidemic of coronavirus disease 2019 (Covid-19), Parents can come to collect the money at the Finance Department of NIVA American International School from November 1-5, 2021 from 08:00-16:00

Note:

  1. Parents who have submitted proof of payment, please bring your original ID card to show in front of the staff to collect cash. This must be the same person who submitted evidence to the school.
  2. Parents who have not submitted proof of payment, please bring your original ID card along with a copy of the documents of the statement of intent for the student education allowance in the situation of the epidemic of coronavirus disease 2019 (Covid-19) (attachment in this email) to show to the staff to receive cash.
  3. Parents can check their eligibility to receive the subsidy in the file attached.

Best regards

Academic Department

NIVA American International School

 

 

 

เรียน  ผู้ปกครองโรงเรียนนานาชาตินีวาอเมริกัน

เรื่อง   การรับเงินโครงการให้ความช่วยเหลือบรรเทาภาระค่าใช้จ่ายด้านการศึกษา ในช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 (Covid-19)

ตามที่กระทรวงศึกษาธิการมีมาตรการให้ความช่วยเหลือบรรเทาภาระค่าใช้จ่ายด้านการศึกษาในช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 (Covid-19) (รอบที่  2)โดยสนับสนุนค่าใช้จ่ายด้านการศึกษาเพื่อลดภาระค่าใช้จ่ายให้กับผู้ปกครองของนักเรียน ในอัตรา 2,000 บาท ต่อนักเรียน 1 คน นั้น

ทางโรงเรียนจะขอแจ้งให้ผู้ปกครองทราบว่าทางโรงเรียนได้รับโอนเงินจากสำนักงานคณะกรรมการส่งเสริมการศึกษาเอกชนตามมาตราการดังกล่าวเป็นที่เรียบร้อยแล้ว และโรงเรียนจะทำการเริ่มนำจ่ายเงินช่วยเหลือนี้ ตั้งแต่วันที่ 1 พฤศจิกายน และทำการจ่ายให้เสร็จสิ้นในวันที่ 5 พฤศจิกายน 2564 ซึ่งจะมีรายระเอียดการนำจ่าย ดังต่อไปนี้

  1. ผู้ปกครองท่านใดที่ทำการยื่นเอกสารหลักฐานยืนยันการขอรับเงินช่วยเหลือ และหลักฐานบัญชีธนาคารเป็นที่เรียบร้อยแล้ว ทางโรงเรียนจะทำการโอนเงินเข้าบัญชีธนาคารให้แล้วเสร็จภายในวันที่ 5 พฤศจิกายน 2564

หมายเหตุ: ในส่วนของค่าธรรมเนียมจาการโอนเงิน ผู้ปกครองจะต้องเป็นผู้รับผิดชอบตามจริงตามที่ธนาคารเรียกเก็บ

  1. ผู้ปกครองท่านใดที่ไม่ได้ยื่นหลักฐานยืนยันการขอรับเงินช่วยเหลือ ผู้ปกครองสามารถเข้ามารับเงินสดได้ที่ฝ่ายการเงินโรงเรียนนีวาอเมริกัน ภายในวัน 1-5 พฤศจิกายน 2564 ตั้งแต่เวลา 08:00-16:00 น.

หมายเหตุ:

  1. ผู้ปกครองที่ยื่นหลักฐานการรับเงินไว้แล้ว ให้นำบัตรประชาชนตัวจริงมาแสดงต่อหน้าเจ้าหน้าที่เพื่อขอรับเงินสด ทั้งนี้จะต้องเป็นบุคคลเดียวกับที่ยื่นหลักฐานไว้กับทางโรงเรียน
  2. ผู้ปกครองที่ยังไม่ได้ยื่นหลักฐานการรับเงินไว้ ให้นำบัตรประชาชนตัวจริงพร้อมสำเนาและแบบฟอร์มใบแสดงความประสงค์การขอรับเงินช่วยเหลือ (ตามเอกสารที่แนบให้ข้างท้าย) มาแสดงต่อหน้าเจ้าหน้าที่เพื่อขอรับเงินสด
  3. ผู้ปกครองสามารถตรวจสอบสิทธิ์ในการรับเงินช่วยเหลือ ได้ที่ลิ้งค์ด้านล่าง

 

ขอแสดงความนับถือ

ฝ่ายวิชาการโรงเรียนนานาชาตินีวาอเมริกัน