Letter to the NIVA Community for School Closure in January 2021

(Please Scroll down for Thai)

January 03, 2021

Dear NIVA Parents and Students,

Due to the resurgence of COVID-19 cases during the holiday season, the Ministry of Education has mandated the physical closure of schools until January 31, 2021 and has permitted online learning until further notice.

In this regard, NIVA American IS will take maximum precautionary measures for the safety of all members of the school community and will implement the following decisions made by the NIVA American Executive Committee and ask for your full cooperation regarding this matter.

  1. For Nursery, Kindergarten, and Grades 1 and 2 students, the December-January holidays will be extended to January 31, 2021 with no online classes. Some practice work will be sent to parents for your children to keep them busy and to be in touch with what they have already learned or easy skills planned for the third quarter. Everything will be reviewed in February, 2021.
  2. In replacement, the academic year will be restarted in February 2021 and extended to the end of June, 2021 as normal learning.
  3. For Grades 3-5 students, modular learning will be facilitated by online monitoring by homeroom and subject teachers starting on January 11, 2021. This will be a slow-paced learning to maintain the continuity of learning from the second quarter.
  4. All students are advised to follow instructions in their Google Classroom.
  5. For Grades 6-11 students, online learning will start from January 11, 2021 for soft learning. The details will be sent to you within this week.
    For Grade 12 students, full online learning will start on January 5. This is to ensure that all seniors will be able to graduate on time and complete graduation requirements as scheduled or extended to May 31, 2021 as necessary.
    The academic year for all students except for Grade 12 students will extend to the whole month of June 2021 for make up and remedial classes.
  6. Students who may not be available for the extended academic period in June, 2021 must contact the school registrar directly.

Important for all parents, students, teachers and staff

  1. During the period of temporary restrictions, all parents, students, teachers, and staff are strongly advised to avoid travelling to risk listed provinces and cities, and from visiting public places where COVID-19 infections are likely to occur.
  2. On reopening the school for in-school learning, only the students who have not gone to any risk areas will be admitted.
  3. All school community members will be required to complete, sign, and submit a self-declaration form stating that they have not travelled particularly to any place identified as high-risk. Sign the form HERE
  4. If they have travelled, they must complete the mandatory 14-day self-quarantine and must be clear of any health concerns related to COVID-19 before admittance.
  5. Please take note that the temporary closure is to contain the spread of COVID-19 as quickly as possible. It is not a period of vacation or holidays. The school will not consider lightly any misinterpretation thereof. Please care for yourself and your community and nation.

Please be informed that the school will continue to monitor the situations to consider better options and if there are other possibilities, we will promptly communicate them to you from time to time.

Thank you in advance for your understanding, cooperation and collaboration.

Yours faithfully,

The Executive Committee
NIVA American International School

3 มกราคม 2564

 

เรื่อง กำหนดการพิเศษอันเนื่องมาจากสถานการณ์การแพร่ระบาดใหม่ของ Covid-19

เรียน ท่านผู้ปกครองที่นับถือทุกท่าน

 

เนื่องด้วยสถานการณ์การแพร่ระบาดใหม่ของโรคติดเชื้อ COVID-19 กระทรวงศึกษาธิการได้ตระหนักถึงความปลอดภัยของทุกคนในสถานศึกษาเป็นสิ่งสำคัญยิ่ง จึงได้มีคำสั่งให้โรงเรียนในพื้นที่เสี่ยงซึ่งรวมถึงกรุงเทพมหานคร ปิดทำการเรียนภาคปกติด้วยเหตุพิเศษตั้งแต่วันที่ 4  - 31 มกราคม พ.ศ. 2564โดยยังอนุญาตให้ทำการเรียนการสอนแบบออนไลน์ได้

เพื่อลดปัจจัยเสี่ยงและคำนึงถึงความปลอดภัยของสมาชิกทุกคนในโรงเรียนเป็นสำคัญ ทางโรงเรียนจึงใคร่ขอความร่วมมือผู้ปกครองทุกท่าน ปฏิบัติตาม ดังหัวข้อต่อไปนี้

 

1) ชั้นก่อนอนุบาล (Nursery) ถึง เกรด 2 หยุดเรียนตั้งแต่วันที่ 5 มกราคม จนถึง วันที่ 31 มกราคม 

2564 โดยจะไม่มีการเรียนการสอนออนไลน์ แต่อาจจะมีกิจกรรมเสริมทักษะส่งให้นักเรียนทำในช่วง

ระหว่างหยุดเป็นบางครั้ง ซึ่งจะแจ้งให้ทราบต่อไป ทั้งนี้ภาคเรียนที่ 3 จะเริ่มอย่างเป็นทางการในเดือน

กุมภาพันธ์ และปีการศึกษาจะขยายเวลาไปจนถึงเดือนมิถุนายน 2564

2) เกรด 3 - 5 เรียนออนไลน์ เริ่มวันที่ 11 มกราคม 2564 โดยมีชุดการเรียนการสอนที่ทางโรงเรียนจะจัด

ส่งให้กับผู้ปกครองต่อไป และ Google Classroom จะเป็นช่องทางการสื่อสารหลักระหว่างครู และ

นักเรียน

3) เกรด 6 - 11 เรียนออนไลน์ เริ่มวันที่ 11 มกราคม 2564 ตารางเรียนอาจมีการปรับเปลี่ยนโดย

จะแจ้งให้ทราบต่อไป (ยกเว้นบางวิชาที่เรียนร่วมกับเกรด 12 จะเริ่มเรียนในวันที่ 5 มกราคม 2564)

4) เกรด 12 จะมีการเรียนออนไลน์เต็มรูปแบบ เริ่มวันที่ 5 มกราคม 2564 เป็นต้นไป และอาจขยายไปถึง

วันที่ 31 พฤษภาคม 2564 หากมีเหตุจำเป็น

5) ระยะเวลาของปีการศึกษานี้อาจจะขยายไปสิ้นสุดที่เดือน มิถุนายน ๒๕๖๔ เพื่อสอนชดเชยและซ่อม

เสริมวิชาที่จำเป็น

6) นักเรียนที่ไม่สามารถเข้าร่วมชั้นเรียนในช่วงขยายของเดือนมิถุนายน กรุณาติดต่อฝ่ายทะเบียนล่วง

        หน้าโดยตรงภายในวันที่ 31 มกราคม 2564 นี้เท่านั้น

 

หมายเหตุสำคัญ:

 

1) ในระหว่างกำหนดการพิเศษนี้ ขอความร่วมมือผู้ปกครอง นักเรียน ครู และบุคลากรทุกคนหลีกเลี่ยงการ

เดินทางไปในพื้นที่เสี่ยง โดยเฉพาะเขตพื้นที่สีแดงอย่างเคร่งครัด  ตรวจสอบได้จากข่าวประจำวัน

2) เมื่อถึงกำหนดเปิดเรียนตามปกติ นักเรียนที่จะได้รับอนุญาตให้เข้าภายในโรงเรียนเพื่อเรียนภาคปกติได้ คือ ผู้ที่มีการยืนยันว่าปลอดจากการเดินทางไปในพื้นที่เสี่ยงหรือไม่เกี่ยวข้องกับบุคคลที่มีเสี่ยงเท่านั้น

3) ขอทุกท่านกรอกเอกสารยืนยันว่าเด็กในโอวาทของท่านการปลอดจากการเดินทางไปในเขตพื้นที่เสี่ยงลงในแบบฟอร์มนี้ โดย คลิ้ก  HERE.

4) กรณีมีการเดินทางไปในพื้นที่เสี่ยง ให้แสดงเอกสารการกักตัว 14 วัน พร้อมใบรับรองแพทย์เพื่อยืนยันการปลอดเชื้อ

5) ทางโรงเรียนขอความร่วมมือในความเข้าใจถึงวัตถุประสงค์และความจำเป็นในการกำหนดการพิเศษครั้งนี้ ทั้งนี้เพื่อความปลอดภัยสูงสุดของทุกคนและเพื่อช่วยควบคุมการแพร่ระบาดใหม่ให้กลับสู่สภาวะปกติโดยเร็วที่สุด ทั้งนี้การเลื่อนการเปิดเรียนปกติไม่ได้เป็นไปเพื่อใช้เป็นวันหยุดเพื่อท่องเที่ยวหรือด้วยเหตุผลอื่น ทางโรงเรียนจะไม่มีส่วนรับผิดชอบต่อการตีความที่ผิดพลาดใดๆทั้งสิ้น ขอทุกท่านดูแลรักษาตนเองเพื่อประโยชน์สูงสุดของสังคมและประเทศชาติโดยรวม

 

จึงเรียนมาเพื่อทราบ และขอท่านติดตามข่าวสารจากทางโรงเรียนอย่างใกล้ชิดต่อไป 

ณ โอกาสนี้ ทางโรงเรียนขอขอบคุณทุกท่านในความเข้าใจและให้ความร่วมมือเป็นอย่างดีเสมอมาโดยตลอด ขอพระเจ้าโปรดอำนวยพรและคุ้มครองให้ท่านมีร่างกายที่แข็งแรงและปราศจากโรคภัย

 

ขอแสดงความนับถือเป็นอย่างสูง

 

คณะกรรมการบริหารโรงเรียน

โรงเรียนนานาชาตินีวาอเมริกัน