Frequently Asked Questions for Registration 2020

How can students enroll for the coming Academic Year 2020-2021?

ลงทะเบียนนักเรียนอย่างไร?

 

Due to the COVID-19 situation, the school needs to change the process of registration by filling out the Google forms online. Parents can register online by following the procedures below:

a. Click on the link to open the online registration form.
b. Fill in all information to be updated in the system.

Note: This year there will be no orientation at school. Instead, the school will send orientation videos to all the parents with the necessary links to important documentation. This is to reduce unnecessary gatherings and long-distance travel for everyone’s safety.

 

เนื่องจากสถานการณ์การระบาดของ COVID-19 ในปีนี้ทางโรงเรียนจึงจำเป็นต้องเปลี่ยนรูปแบบการลงทะเบียนเป็นระบบออนไลน์ ท่านผู้ปกครองสามารถทำการลงทะเบียนด้วยตัวเองได้จากที่บ้าน โดยมีขั้นตอน ดังนี้

a. คลิกลิ้งค์ลงทะเบียนเพื่อเข้าสู่ระบบการลงทะเบียนออนไลน์
b. กรอกรายละเอียดข้อมูลให้ครบถ้วน เพื่อที่เจ้าหน้าที่จะได้นำข้อมูลดังกล่าวไปปรับปรุงในระบบทะเบียนต่อไป

หมายเหตุ: ในปีนี้ไม่มีการจัดปฐมนิเทศที่โรงเรียน เพื่อลดการชุมนุมแออัด และหลีกเลี่ยงการเดินทางโดยไม่จำเป็น โดยทางโรงเรียนจะทำการจัดส่งรายละเอียดในรูปแบบไฟล์วิดีโอไปยังท่านภายในวันที่ 31 กรกฎาคม 2563

How can I pay the Tuition fees?

การชำระเงินค่าเทอม?

 

Payment for the tuition fees can be done in 2 ways through the following methods:

• Payment by bank transfer. (Please send the payment slip to the finance through
the NIVA Line or email: [email protected])
• Payment with credit card. (Parents can come anytime to the office during
working hours to pay before the deadline.)

*** Deadline for payment is on the 31st of July 2020.

 

การชำระเงินค่าเทอม สามารถทำได้ 2 วิธี ผ่านช่องทางดังนี้

• ชำระโดยการโอนผ่านทางธนาคาร (กรุณาแจ้งหลักฐานการโอนชำระทาง
Line or email: [email protected])
• ชำระผ่านบัตรเครดิต ( ที่สำนักงานในเวลาทำการ )

*** กำหนดชำระเงินวันสุดท้าย คือ วันที่ 31 กรกฎาคม 2563

How can I purchase the school uniform and school supplies?

ชุดนักเรียน และ อุปกรณ์การเรียน?

 

If parents wish to purchase the school uniform and educational materials, the school bookroom will be open to sell on the following date and times:

• Nursery and Kindergarten: July 20-21 from 9:00 am - 1:30 pm.
• Elementary (Grades 1-5): July 22-24 from 9:00 am - 1:30 pm.
• Secondary (Grades 6-12): July 29-30 from 9:00 am - 1:30 pm.

***Note: Please bring cash to top up in the card. Online transfers are not available at the moment.

 

ในกรณีที่ท่านต้องการซื้อชุดนักเรียน และ อุปกรณ์การเรียน ทางโรงเรียนจะเปิดจำหน่ายตามวัน และ เวลาดังนี้

• ระดับชั้นเตรียมอนุบาล และ อนุบาล 20-21 กรกฎาคม เวลา 09:00 – 01:30น.
• ระดับชั้นประถมศึกษา 22-24 กรกฎาคม เวลา 09:00 – 01:30น.
• ระดับชั้นมัธยมศึกษา 29-30 กรกฎาคม เวลา 09:00 – 01:30น.

***หมายเหตุ: รับชำระเป็นเงินสดเท่านั้น

What should I expect on the first day of school?

การเตรียมพร้อมก่อนเปิดเทอม?

 

Students will have orientations in their classes and will be receiving their resources. The school will distribute the following items to the students:

• Textbooks (for elementary students)
• Secondary will download E-books during their classes.
• Locker keys (for secondary students)
• Class schedules

***Note: Parents will not be allowed to enter the school on the first day to avoid overcrowding and to keep social distancing.

 

นักเรียนจะได้รับการปฐมนิเทศในวันแรกของการเปิดเรียน โดยนักเรียนจะได้รับรายการต่างๆ ดังนี้

• หนังสือ (สำหรับระดับประถมศึกษา)
• สำหรับนักเรียนระดับมัธยมศึกษา ใช้หนังสืออิเลคทรอนิกส์ ในการเรียน
• กุญแจล็อคเกอร์ (สำหรับระดับมัธยมศึกษา)
• ตารางสอน

หมายเหตุ: ไม่อนุญาตให้ผู้ปกครองเข้าภายในบริเวณโรงเรียน เพื่อลดการแออัด และ รักษาระยะห่าง