Nursery & Kindergarten

The day-to-day environment at NIVA naturally instills a love of learning as we share our own passion for learning with our students. NIVA students learn through well thought out creative learning activities. At NIVA, we teach through nurturing the child and conscientiously setting the foundation for the development of the mind and body. Children learn the essential basics of literacy in both English and Thai, mathematics, science and social studies. Students also learn to express themselves and enjoy creative experiences while learning art, music, and physical development activities. Additionally. NIVA students enjoy taking part in other practical life skills such as cooking, swimming, and other extracurricular activities.

What parents need to know

Thank you for registering and trusting us with the care of your child. We are delighted that your kids are joining us as our students.  We do not take our responsibilities lightly and will do everything possible to ensure that your experience here is positive.

Please review the following information:

  • Drop off and pick up 
      • Drop off and pick up for KG students is at the KG gate starting at 7:00 A.M.
      • Parents are not allowed in the campus due to the COVID-19 situation.
      • Pick up time for KG is from 3:00 P.M. to 4:00 P.M. KG students should be picked up at the KG gate and parents must sign out before taking their child.
  • Timetable 
      • Parents will be given a timetable on the first day of school so they will know when the schedules for PE and swimming are.
  • Swimming and PE
    • On swimming days, parents will prepare their swimsuit for students and put in their bags.
    • For PE days, students should come wearing the PE uniform.

Other information and instructions:

  • Students will be provided with a toothbrush, comb, and folder.
  • A form will be sent home on the first day. Parents should fill it up and send it back the next day.
  • Only parents and other adults, who are registered with the school, will be allowed to pick up the child.
  • Parents can email their child's teacher if they have concerns or they can set an appointment through the school.
  • It is expected that most children will cry on the first few days or the first week when they come to a new school. Parents, please allow the NIVA KG teachers or teacher assistants to take your child even if he/she is crying.
  • Most children take time to adjust to a new environment. KG teachers will facilitate this in the class and parents can help by having encouraging and positive conversations with their child.
  • If your child is sick, or has any symptoms of any possible illness (i.e. cough. runny nose, fever, etc.) please keep him/her at home to allow for rest and recovery. If a child shows any symptoms of any possible illness at school, he/she will be taken to the school nurse and the parents will be called to pick the child up.

Things to put in your child’s bag every day: 

    •  Change of clothes, underwear and socks.
    • A personal hygiene kit that contains a pack of antibacterial wipes, antibacterial mask, and mosquito patches, or mosquito repellant spray or lotion.
    • A box of milk to take before nap time for K1 and K2 students. K3 students may also bring one to be taken after lunch or in the afternoon. 
    • Folder and contact book .

School’s Contact Information

Address: 18 Soi Pho Kaew 3, Yaek 9, Ladprao 101, Klongchan,

Bangkapi, Bangkok, 10240 Thailand

Telephone: (02) 9484605-9

Website: https://www.niva.ac.th//

โรงเรียนนานาชาตินีวาอเมริกัน ขอขอบพระคุณทุกท่านที่สำหรับความไว้วางใจที่เลือกโรงเรียนนี้ให้บุตรหลานของท่าน โปรดอ่านเนื้อหาด้านล่างนี้เพื่อเตรียมความพร้อมสำหรับการเปิดเรียน

  • การรับ - ส่งนักเรียน
    • ท่านสามารถรส่งนักเรียนได้ตั้งแต่เวลา 07:00 น. ที่ประตูทางเข้าฝั่งอนุบาล
    • เนื่องจากสถานการณืโควิดที่ยังคงแพร่ระบาด จึงไม่อนุญาตให้ผู้ปกครอง หรือ ผู้มาติดต่อเข้าภายในบริเวณโรงเรียน 
    • ช่วงเวลาเลิกเรียน ท่านสามารถรับนักเรียนกลับได้ตั้งแต่เวลา3:00น.ถึง 4:00น.
      • ผู้ปกครองจะต้องลงชื่อรับนักเรียนกลับทุกครั้งที่ประตูฝั่งอนุบาล
  • ตารางเรียน
    • ผู้ปกครองจะได้รับตารางเรียนในวันแรกของการเปิดเทอม 
  • การเรียนวิชาว่ายน้ำ และ วิชาพละศึกษา
    • ผู้ปกครองจะต้องเตรียมชุดว่ายน้ำใส่กระเป๋าให้นักเรียนในวันที่มีการเรียนการสอน
    • สำหรับวันที่มีการเรียนวิชาพละศึกษา ให้นักเรียนสวมชุดพละมาจากที่บ้าน

  ข้อมูลอื่นๆ 

  • ทางโรงเรียนจะจัดเตรียม แปรงสีฟัน หวี และ แฟ้มให้สำหรับนักเรียนทุกคน
  • ผู้ปกครองจะได้รับแบบฟอร์มจากครูในวันแรกของการเปิดเทอมโดยท่านจะต้องกรอกรายละเอียดแบบฟอร์มดังกล่าว และส่งคืนให้ครูประจำช้นในวันถัดไป
  • ผู้ปกครองและผู้ดูแล ที่ทำการลงทะเบียนในระบบแล้วเท่านั้นที่จะได้รับอนุญาตให้รับนักเรียนได้
  • ผู้ปกครองสามารถส่งอีเมล์ให้กับครูผู้สอนกรณีมีความกังวลเกี่ยวกับนักเรียน
  • โดยปกติแล้ว ในช่วงของการเปิดเรียนวันแรก หรือสัปดาห์แรก นักเรียนบางคนอาจยังคงร้องไห้หรือพยายามให้ผู้ปกครองอยู่ด้วย ผู้ปกครองต้องอนุญาตให้ครูพาเข้าชั้นเรียน
  • นักเรียนส่วนใหญ่ต้องใช้เวลาในการปรับตัวให้เข้ากับสภาพแวดล้อม ครูทุกท่านจะคอยช่วยเหลือนักเรียน ผู้ปกครองควรสนับสนุนและสร้างทัศนคติที่ดีในการมาโรงเรียนแก่นักเรียน
  • หากนักเรียนป่วย หรือมีอาการที่คาดว่าจะป่วย (ตัวอย่างเช่น ไอ, จาม, หรือมีไข้) ให้พักรักษาตัวที่บ้าน หากนักเรียนมีอาการป่วยที่โรงเรียน จะต้องพักที่ห้องพยาบาลของโรงเรียนเพื่อรอผู้ปกครองมารับกลับ.

สิ่งที่ต้องจัดเตรียมให้กับนักเรียนในทุกวัน

    • ชุดลำลอง ชุดชั้นใน และ ถุงเท้า
    • อุปกรณ์รักษาความสะอาดส่วนตัว ได้แก่ ทิชชู่เปียก หน้ากากอนามัย ยากันยุงแบบฉีด หรือ โลชั่น 
    • นม 1 กล่อง สำหรับดื่มก่อนนอนกลางวัน สำหรับ อนุบาล 1 และ 2 และ สำหรับนักเรียนอนุบาล 3 เพื่อดื่มหลังช่วงเวลาพักรับประทานอาหารกลางวัน
    • แฟ้ม และ contact book .

Nursery and Kindergaten Daily Schedule

7:00 - 8:45Drop off and play
8:45 - 9:00Flagline and morning exercise 
9:00 - 10:00Classes for Nursery, K1 and K2 
9:00 - 10:30Classes for K3 
10:00 - 10:30Snack for Nursery, K1 and K2, 
10:30 - 11:00Snack for K3 
10:30 - 11:30 Classes for Nursery, K1 and K2, 
11:00 - 12:30 Classes for K3 
11:30 - 12:30 Lunch and wash up for Nursery, K1 and K2, 
12:30 - 1:30 Lunch and playtime for K3 
12:30 - 2:00Nap time for Nursery, K1 and K2 
1:30 - 3:00 Classes for K3 
2:00 - 3:00 Classes for Nursery, K1 and K2 
3:00 - 4:00 Pick up time for all 

Parent Testimonial

Theme-based Learning

5 Reasons NIVA American International Kindergarten uses Theme-based Learning

We believe fun is a key ingredient in learning. “If children are happy, they are confident, and so are teachers. This magic combination makes teaching and learning so much more effective. Children become inspired and wider-thinking. Teachers may still be exhausted, but now it’s an exhaustion that makes them feel fulfilled and valued,” she says.

It’s the most natural way to learn. “A child or adult finds something that intrigues them, maybe a foreign stamp or a stone. They want to know more and so they start on a journey of collecting ideas and information. With the stamp, the child finds out about its source, the geography of its people, the music of their homeland, the art work within it. They investigate its richness, draw its setting, sing its songs, write letters to find out more, investigate in books and on the internet. The learning is never sluggish, but is vibrant and exciting.”

The teacher is no longer a provider of facts copied from the board and learned for homework. Instead, because the boundaries of exploration are far wider than the teacher can predict, he or she becomes a learning manager. A learning manager guides children while keeping open the opportunity for self-guided discovery.

With theme-based learning, children are thinking for themselves, following the thread of a topic to explore and discover more. It gives them a taste of moving from one related area to another related area and one builds on another. It’s a way of learning throughout life.

Parents more easily become partners in learning around a theme. The family, with its own interests and views, can more easily become involved, thus broadening the spectrum of the whole experience. When forced into the confines of a secondary school timetable, I still used a thematic approach in a once-a-week history lesson that grew from an old stone I found with the date 1694 on it. As a class, we invented an English family living at the time. On Parent-Teacher Night, I was told by one couple, We love Tuesday teatime because we find out what has happened with the 1694 family, and when we are out and about we look for more information and connections.

Theme-Based Learning is a Natural for Science Instruction

As a structure for integrating content areas, learning around a theme makes sense to children. It helps them make connections, to transfer knowledge and apply it. It fosters comparison, categorizing and pattern finding – building blocks of the scientific method.

For example, a theme that celebrates birds could include investigation of birds in the student’s environment, writing a paragraph about one of these birds, learning about the science of flight, practicing bird calls and integrating them in a song about birds, solving math word problems on how far birds travel or high they fly, making up a bird poem and bird dance, referring to non-fiction readings about bird communication, socializing, and growth from egg to bird – and the list could go on.

It’s effective, mainly because one part builds on another and thus reinforces it. The vocabulary, the investigation, children’s literacy work, their math, and their art and craft work, along with classroom displays of it all, flourish.